موسسه بین المللی زمانیان
باشگاه مشتریان
05137660185
09155804202
جستجو
Close this search box.

کارآموزی  و آوسبیلدونگ چیست؟
کمبودهای فعلی در بازار کار در بازار آموزش نیز احساس می شود. به دلیل کمبود متقاضی، بسیاری از مشاغل خالی کارآموزی در بخش های خاص شرایط ورود برای کارآموز از خارج از آلمان را مهیا کرده است.

متقاضیان کارآموزی در آلمان  مورد تقاضا بازار کار و استخدام هستند.

سیستم آموزش و پرورش حرفه ای دوگانه آلمان بسیار متنوع است. از همان ابتدا، کارآموزان نه تنها تئوری را در مدرسه حرفه ای یاد می گیرند، بلکه حدود دو سوم دوره آموزشی خود را نیز در یک شرکت سپری می کنند. این سیستم کارآموزان را قادر می‌سازد تا در طول دوره کارآموزی خود، پول خود را به دست آورند و بینش ارزشمندی از محیط کار عملی به آنها می‌دهد. هنگامی که آنها به طور کامل واجد شرایط شوند، بسیاری از کارآموزان به عنوان کارگران ماهر در شرکت آموزشی خود باقی می مانند. برخی دیگر موفق می شوند در شرکت دیگری کار پیدا کنند.

اگر برای کار در آلمان نیاز تقویت مهارت های فنی دارید, می توانید از آموزش و کارموزی اسبیلدونگ بهره ببرید .

آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی در آلمان است که معمولا بین2 تا 3 سال طول می‌ کشد. متقاضیان کار در آلمان می توانند در این  دوره  علاوه بر آموزش نظری،به صورت عملی نیز آموزش ببینند  و پس از گذراندن این دوره آموزش حرفه‌ای در آلمان، می‌توانند به راحتی به بازار کار آلمان وارد شده  و حتی در بزرگترین کمپانی‌ های آلمان همانند فولکس واگن، دایملر، الیانز، بی ام دبلیو و زیمنس فعالیت کنند.

مدارک مورد نیاز برای اقدام :

مدارک زیر ترجمه رسمی آلمانی شده و به همراه مهر دادگستری و وزات امور خارجه برای لگال در ویزا متریک ارسال شود.

  1. مدرک دیپلم
  2. ریزنمرات دیپلم
  3. تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش
  4. شناسنامه
  5. در صورت داشتن پیش دانشکاهی مدرک و ریزنمرات
  6. مدارک فنی حرفه ای مرتبط با رشته انتخابی
  7. در صورت پیوست همسر سند ازدواج مدارک شناسایی همسر و فرزندان
  8. پاسپورت کپی برابر با اصل در ویزامتریک شود

پس از اتمام دوره آموزشی: چشم انداز در آلمان

س از اتمام دوره آموزشی، کارآموزان کاملاً حرفه ای گزینه های مختلفی برای انتخاب دارند.با توجه به اینکه آنها مدرک خود را در آلمان به دست آورده اند، این مدرک نیازی به شناسایی , تایید و معادلسازی ندارد. بسیاری از شرکت ها پس از اتمام دوره آموزشی، کارآموزان خود را استخدام می کنند. کارآموزان واجد شرایطی که مایل به ادامه کار به عنوان کارگران ماهر هستند،

گر آموزش حرفه ای خود را با موفقیت به پایان رسانده اند، می توانند تا 12 ماه دیگر در آلمان بمانند تا شغلی متناسب با آموزش حرفه ای خود بدست آورید در صورتی که قبلاً مجوز اقامت داشته باشند، برای شروع به کار نیاز به اخذ مجوز اقامت کاری دارند

برای اینکه بتوانید هزینه های زندگی خود را در حین جستجوی کار در آلمان پوشش دهید،  اجازه کار و حق دریافت هر نوع شغلی را دارید. به محض اینکه شغلی را پیدا کردید که واجد شرایط آن هستید، می توانید بدون نیاز به ترک آلمان برای اجازه اقامت برای استخدام  درخواست دهید.

گزینه دیگری که برای کارآموزان واجد شرایط وجود دارد این است که کارآموزی خود را با ادامه آموزش حرفه ای در زمینه ای که در آن آموزش دیده اند دنبال کنند و آنها را قادر به تخصص بیشتر کند. متخصصان واجد شرایط در حرفه ها و صنایع دستی ماهر می توانند آموزش های حرفه ای پیشرفته را برای تبدیل شدن به استادکاران انجام دهند. کسانی که برنامه های سطح بالا را تکمیل می کنند، به احتمال زیاد در موقعیت های مدیریتی  نیز کار پیدا می کنند یا کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.

کارآموزان واجد شرایط  همچنین می توانند به تحصیلات عالی ادامه دهند. به عنوان یک قاعده، کارآموزان واجد شرایط با سه سال تجربه حرفه ای واجد شرایط ورود به آموزش عالی برای تحصیل در یک موضوع مرتبط با حرفه خود هستند.

 

شرایط مورد نیاز برای ورود به دوره های کارآموزی و آوسبیلدونگ آلمان

 

به عنوان یک کارآموز، به طور کلی از پرداخت مالیات معاف نیستید. با این حال، اینکه آیا مالیات بر درآمد یا سهم تأمین اجتماعی از حقوق شما کسر می شود، کاملاً به میزان درآمد ماهانه شما در طول دوره کارآموزی بستگی دارد .

چه زمانی باید مالیات بر درآمد را در دوره کارآموزی پرداخت کنم؟
ممکن است در طول دوره کارآموزی مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد شوید. اگرحقوق ماهیانه بیشتر از 862 یورو است

بسیاری از موارد، کارفرمایان موافقت می‌کنند که حداقل به جای حداقل دستمزد، به کارآموزان خود کمک هزینه پرداخت کنند . این اغلب در محدوده 400 تا 450 یورو در ماه است و برای پوشش هزینه های سفر به محل کار در نظر گرفته شده است.

مصاحبه شغلی

شما باید در طول مصاحبه بپرسید که آیا و چقدر می توانید در طول دوره کارآموزی خود انتظار حقوق داشته باشید. همچنین حقوق در قرارداد کارآموزی به همراه سایر تشریفات مانند شروع و مدت کارآموزی، ساعات کار روزانه یا استحقاق تعطیلات درج می شود.

سوالات متداول

 

نکاتی برای مصاحبه شغلی شما

چگونه برای مصاحبه کارآموزی آماده شوم؟

قبل از مصاحبه، درباره شرکتی که می خواهید در آن کارآموزی کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید. احتمالاً از شما سؤال می شود که قبلاً در مورد شرکت چه می دانید و چرا می خواهید در آنجا کار کنید. همچنین، به چند سوال از خودتان فکر کنید که بپرسید. این نشان دهنده علاقه به موقعیت است.
چه سوالاتی می توانم در مصاحبه بپرسم؟
برای نشان دادن علاقه به مصاحبه، همیشه باید سوالات خود را بپرسید. سؤالات ممکن عبارتند از: «وظایف من دقیقاً چه خواهد بود؟»، «یک روز کاری معمولی چگونه خواهد بود؟» یا «آیا امکان ادامه کار برای شما بعد از دوره کارآموزی وجود دارد؟»
چگونه به سوال در مورد نقاط قوت و ضعف خود پاسخ دهم؟
«بزرگترین نقاط قوت و ضعف شما چیست؟» یکی از سوالات متداول در مصاحبه های شغلی است. پس بهتر است از قبل یک پاسخ آماده کنید. مهم است که صادق باشید – دیر یا زود دروغ همیشه آشکار می شود. شما همچنین باید یک نقطه ضعف نسبتاً بی ضرر را نام ببرید و چیزی مانند این نگویید: “من اغلب زیاد می خوابم زیرا زیاد مهمانی می کنم.” مثالی از یک پاسخ خوب: “من دوست دارم در یک تیم کار کنم. اما گاهی اوقات به استراحت نیاز دارم و بعد دوست دارم کنار بکشم. اما این باعث می شود که من بازدهی بیشتری داشته باشم و البته دوباره نتایج را با همکارانم در میان بگذارم.”

در مصاحبه شغلی آنلاین چه نکاتی را باید در نظر بگیرم؟

مصاحبه شغلی آنلاین این روزها بسیار رایج است. باید به چند نکته توجه کنید. به عنوان مثال، از چه نرم افزاری برای مصاحبه استفاده می شود، به موقع آن را نصب کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. همچنین، از قبل اتصال اینترنت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که در زمان تماس مصاحبه رفت و آمد یا تماس تلفنب یا شما برقرار نشود.

متأسفانه، هنوز هم بخش‌هایی وجود دارند که کارآموزی بدون حقوق در آن‌ها غیرمعمول نیست. این بخش‌ها شامل بخش‌های رسانه، تبلیغات و گردشگری یا بهیار است. و این ممکن است در ابتدا ناعادلانه به نظر برسد – بالاخره شما هم مثل بقیه کارمندان هشت ساعت در روز کار می کنید. بنابراین مهم است که شما به عنوان یک کارآموز آینده نگر، قبل از شروع کار (ترجیحاً در مصاحبه) با کارفرمای آینده خود در مورد آنچه در طول مدت حضور در شرکت در انتظار شماست صحبت کنید. سپس باید در نظر بگیرید که کارآموزی بدون دستمزد (یا با پرداخت ضعیف) چه ارزش افزوده ای می تواند برای شما داشته باشد.

دلایل ارزشمند بودن کارآموزی بدون حقوق
کسب تجربه کاری

در صنعتی که دوست دارید در آن کار کنید

شما همچنین می توانید از طریق تماس هایی که در طول دوره کارآموزی خود با گروه های مختلف  مشتریان یا صنایع برقرار می کنید، پیشنهادهای شغلی بهتری دریافت کنید.

 

مشاغل آوسبیلدونگ و کار آموزی در آلمان

برای اطلاع از مشاغل آوسبیلونگ کلیک کنید در قسمت نوار جستجو مشاغل آلمان  شغل مورد نظر را جستجو کنید

موسسه کاریابی بین المللی  یاسی در تمامی مسیر اخذ جاب افر و ویزا کار همراه شما می باشد.

 

 

ویزا برای درخواست برای آموزش و کارآموزی

آیا به دنبال تکمیل یک برنامه آموزشی واجد شرایط در آلمان هستید اما هنوز موقعیت آموزشی پیدا نکرده اید؟ با ویزا به منظور یافتن موقعیت آموزشی می توانید برای درخواست و یافتن موقعیت های آموزشی مناسب به آلمان بیایید.

شرایط دریافت ویزا برای درخواست آموزش چیست؟

شما باید 25 سال یا کمتر داشته باشید.
شما باید مدرک پایان تحصیل را ارائه دهید که به شما امکان می دهد در یک موسسه آموزش عالی تحصیل کنید
شما می توانید مدرکی دال بر مهارت های زبان آلمانی در حداقل سطح B2 مطابق با چارچوب مشترک اروپایی یا مرجع برای زبان ها (CEFR) ارائه دهید.
شما می توانید هزینه های زندگی خود را برای کل مدت اقامت خود پوشش دهید.

ویزا برای درخواست آموزش چه فرصت هایی را ارائه می دهد؟

با دریافت ویزا یا اجازه اقامت به منظور یافتن موقعیت آموزشی، می توانید تا شش ماه برای درخواست موقعیت های آموزشی وارد آلمان شوید. در این مدت نمی توانید استخدام شوید.

ورود به آلمان

بعد از دریافت ویزا، به شما توصیه می شود تمام مدارک شخصی خود مانند شناسنامه، مدارک مربوط به تحصیلات پس از دبیرستان یا مدارک حرفه ای، گواهینامه رانندگی یا گواهی ازدواج خود را همراه داشته باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که شما باید در یک طرح بیمه درمانی باشید که از اولین روز اقامت در آلمان معتبر است. حداکثر هنگام تحویل گرفتن ویزا از سفارت آلمان، مدرک بیمه درخواست می شود.

درخواست برای اجازه اقامت

آیا با ویزای خود توانستید وارد کشور شوید؟ به آلمان خوش آمدید! ویزای شما به طور کلی تا 6 ماه اعتبار دارد. در طول این مدت، شما باید برای اجازه اقامت درخواست دهید تا بتوانید برای مدت طولانی تری در آلمان بمانید.

با اداره اتباع خارجی محلی خود تماس بگیرید و در مورد مدارک مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت مطلع شوید. پس از آن باید برای صدور مجوز اقامت مطابق با ویزای شما، وقت ملاقات بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *